miercuri, 12 noiembrie 2008

Epistola către Băimăreni

Unitatea Duhului Sfânt şi dragostea nesfârşită a Domnului Isus Christos şi binecuvântările Tatălui din cer să fie mereu peste voi, fraţi răscumpăraţi prin sânge divin. Ştiu că probabil mulţi aţi auzit doar povestindu-se despre mine, unii mă vedeţi ca un om cu vază, înţelept şi plin de râvnă pentru Evanghelie, alţii mă priviţi mereu cu un ochi critic, analizându-mi fiecare mişcare, fiecare cuvânt rostit sau scris, interpretând uneori mai mult decât se vrea cuvintele mele. Dar toate acestea pălesc şi se transformă în nimic când sunt comparate cu măreţia şi slava Atotputernicului nostru Stăpân, Dumnezeu. Căci în El aveam noi toată desăvârşirea, şi toată înţelepciunea şi toată dragostea.

Vă scriu acum, când vremurile pentru mine sunt tulburi dar nu mă îndoiesc că în timpul în care această epistolă va ajunge la voi, timpurile, şi pentru voi, de asemenea vor fi îngrozitor de grele, şi dacă nu din cauza persecuţiei atunci din motive, mai mult de ordin interior şi spiritual. Nu vă lăsaţi tulburaţi de la calea Adevărului de lucruri de nimic, de dorinţe deşarte, fiţi mereu cu privirea aţintită la Cel ce a dat totul pentru noi, şi nu lăsaţi ca ceea ce trebuie ca noi să stăpânim să vă stăpânească. Cu atât mai mult, fiind copii de Dumnezeu, moştenitori într-o zi a Noii Sale Creaţii, nu vă întristaţi între voi, să nu fie invidie, ură, minciună, bârfă între voi. Acestea sunt îndeletniciri ale celor ce au ca tată pe diavolul. Nu vă lăsaţi furaţi de splendorile lumii, şi nici de vorbele ce se înmulţesc în jurul vostru. Căutaţi să stăruiţi în ceea ce v-a învăţat Christos, luptaţi-vă cu duşmanul pe genunchi, nu uitaţi de cămăruţa în care se descoperă adevăratul ucenic al lui Christos, lumina neamurilor. Nu vă mâniaţi. Fiţi blânzi. Îngăduiţi-vă unii pe alţii şi fiecare să îl caute pe Christos în celălalt, ştiind că avem toţi acelaşi Tată.

Nu vă scriu ca să vă mâniaţi, vă scriu ca să vă readuc aminte, de lucruri ce deja le ştiti, dar care cu trecerea timpului aţi obosit, sau aţi uitat să le faceţi. Mântuirea nu este a voastră ca să o păstraţi doar pentru voi. Mântuirea este a Dumnezeului nostru, cel care dinainte de întemeierea lumii a pregătit-o pentru ca noi să fim salvaţi de blestemul păcatului, de Lege şi moarte, şi El o dă tuturor. Cine suntem noi înaintea Lui să nu le spunem şi altora? Am colindat două continente şi peste tot zilnic prin puterea ce am primit-o de la Bunul nostru Dumnezeu, am împărtăşit salvarea oferită de Christos cu toţi ce i-am întâlnit. Asta îmi doresc să faceţi fiecare dintre voi, în dragoste ştiind că şi pe voi Mântuitorul v-a ridicat din păcat, cu înţelepciune, conştienţi de faptul că vorbele pot să ucidă sau să dea viaţă şi plini de Duhul Sfânt al lui Dumnezeu.

Iubiţi Cuvântul. El este viaţă, El este adevăr. Hrăniţi-vă din Adevăr. Trăiţi prin credinţă fără grija zilei de mâine, mărturisindu-l pe Isus Christos mântuitorul lumii.

Vă scriu ca slugă a Celui Preaînalt, din lanţurile închisorii, vă scriu vouă celor care încă nu v-aţi născut, celor care veţi fi, peste secole fraţii mei, fraţii Domnului Isus, ucenici şi prieteni ai Lui. Trăiţi vrednic de Numele Lui.

Eu, Pavel, cel ieşit din minţi pentru cei ce nu vor să cunoască harul lui Dumnezeu şi preaiubitul Luca vă transmitem sănătate. Pacea şi dragostea Dumnezeului nostru să vă însoţească mereu.

Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu