miercuri, 12 noiembrie 2008

De ce sunt creştinii diferiţi?

Dragă prietene,

Mă bucur că te-ai hotărât să îmi scrii şi mi-ai trimis această scrisoare întrebându-mă de ce creştinii vor să fie, şi sunt diferiţi.

Pentru a-ţi explica mai bine am să o iau un pic pe ocolite. Sper că eşti convins că Dumnezeu a creat această lume şi tot ce este în ea. Deci El ne-a creat şi pe noi oamenii. Şi dacă El ne-a creat ştie şi cum funcţionăm: ”Stricaţi ce sunteţi! Oare olarul trebuie privit ca lutul, sau poate lucrarea să zică despre lucrător ‚Nu m-a facut el?’ sau poate vasul să zică despre olar: ‚El nu se pricepe?’” (Isaia 29:16). Noi, oamenii, suntem lucrarea lui Dumnezeu, cea ce înseamnă ca El ştie cel mai bine cum trebuie să trăim.

Dumnezeu trebuie să ne comunice cumva şi nouă gândurile şi principiile după care ne-a făcut. Dar cum vom cunoaşte noi lucrurile acestea: „Căci gândurile Mele nu sunt gândurile voastre, şi căile voastre nu sunt căile Mele, zice Domnul. Ci cât sunt de sus ceruruile faţă de pământ, atât sunt de sus căile Mele faţă de căile voastre şi gândurile Mele faţă de gândurile voastre.”(Isaia 55:8-9)

Cum putem să cunoaştem gândurile şi căile lui Dumnezeu când ele sunt aşa de diferite de ale noastre? Răspunsul e destul de la îndemână, în cea mai răspândită carte de pe Pământ – Biblia. Ea este Cuvântul lui Dumnezeu şi prin ea Dumnezeu a ales să ne facă cunoscute căile Sale.

Astăzi toate părerile sunt relative, şi sunt de acord cu asta, toate concepţiile oamenilor sunt relative. Galileo Galilei a spus însă: „Daţi-mi un punct fix şi am să răstorn lumea.” şi punctul acesta fix e Cuvântul lui Dumnezeu. Nu e aşa important ce cred eu sau tu despre un anumit lucru, ci mai important e ce crede Dumnezeu.

Cred că ştii că întotdeauna directorul ar trebui să întindă primul mâna spre angajat. Tot aşa şi Dumnezeu a întins El primul mâna spre noi: a pus în noi gândul veşniciei, conştiinţa şi prin Duhul Sfânt ne-a revelat Biblia. Ea ne prezintă planul de salvare a noastră din păcat. Dumnezeu a luat chip de om şi s-a sacrificat pentru noi, ca noi să fim curaţi. Cineva spunea că noi îl jefuim pe Domnul Isus, pentru că vrem să ne ţinem păcatele, în loc să i-le lăsăm Lui, când El de bună voie a hotărât să le ia asupra Sa. „Ferice de cei ce îşi spală hainele, ca să aibă drept la pomul vieţii, şi să intre pe porţi în cetate!”(Apocalipsa 22:14)

Multe, multe lucruri interesante şi benefice vei afla din Biblie. De aceea sunt creştinii diferiţi, fiindcă ei nu se mai călăuzesc după înţelepciunea oamenilor ci după Înţelepciunea lui Dumnezeu.

Sper că ţi-am răspuns pe înţeles la întrebare, dar oricum cel mai bine ar fi să iei tu Biblia şi să o citeşti.

Astept să mai aud veşti de la tine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu